La supermarket, de Dragobete

Fie ca vrem sau nu, toti trebuie sa facem cumparaturi. Eu inca n-am gasit varianta alternativa a supermarketului si, daca cineva o stie, il rog frumos s-o impartaseasca si altora! Incerc, de fiecare data, sa aleg zile si ore in care stiu sau, cel putin, imi imaginez ca nu e aglomerat. Supermarketul meu preferat este Real, pe la 11-12 noaptea, cand putinii rataciti de pe-acolo isi fac cumparaturile lenes si coboara in parcarea subterana linistiti, putin adormiti, cu gandul la patul confortabil de acasa. Dar, cum foarte rar am chef sa merg noaptea la cumparaturi, revin la strategia cu zilele-si-orele-cele-mai-libere si merg in Cora sau Auchan.

Dupa-amiaza de azi a fost un astfel de moment. Coincidenta sau nu, chiar de Dragobete. Chiar, voi inainte de a auzi de Valentine’s Day stiati de Dragobete? Oricum, eu una sunt complet de acord cu sarbatorirea Dragobetelui, iar traditiile romanesti mi se par exotice si frumoase; in plus, Dragobetele saruta fetele! suna jucaus si primavaratic, potrivit pentru aceasta zi de 24 februarie. Asa ca… Happy Dragobete!

Daca de Valentine’s Day totul, de la benzinarii la mall-uri si librarii, era intesat de inimioare rosii inscriptionate cu cele mai cunoscute nume romanesti si fascinantele doua cuvinte, Dragobetele a fost specializat in tricouri de bumbac la reducere si ceva bomboane ieftine. Tocmai cand priveam dezolata in jur si ma gandeam ca, daca nici supermarketurile nu serbeaza Dragobetele, cine sa-l mai serbeze, aud in spatele meu un cuplu. Intorc capul, un tip si o tipa la vreo 19-20 de ani, gen de cartier, iar tipa ii striga lui iubi, in timp ce alearga vesela in spatele lui: “Baaaa, tu ai vazut ce scria pe tricoul la baiatul ala? De Dragobete, iubeste romaneste!”. Probabil, in felul ei, fata incerca sa-i sugereze tipului cu cercel de argint in ureche si geaca de piele sa-i ia ceva, acolo, si de ziua asta romaneasca a indragostitilor.

Parca nu mi s-a mai parut atat de rece atmosfera in supermarket, de Dragobete.