Avatar, IMHO

In sfarsit, am vazut si eu Avatar. Am o oarecare ezitare in a ma uita la filme atat de mediatizate si, cu atat mai putin, la SF-uri, dupa care chiar nu ma omor. Ca sa nu fiu eu singura persoana din lume care n-a vazut Avatar, mi-am luat inima-n dinti si am stat lipita de ecran timp de 2 ore si ceva.

Se vede de la o posta ca este un film american – un fost puscas marin, fratele paralizat al cercetatorului stiintific ce trebuia sa ajunga pe Pandora, intra intr-o lume dura si le arata tuturor forta lui interioara. Mi-a placut ce a spus, la inceput: There is no such thing as an ex-marine. Tipic american, dar interesant ca idee. Filmul, per ansamblu, este captivant, chiar si pentru un om care nu prea gusta SF-urile, pentru ca povestea are un fir nu palpitant, dar destul de emotionant – in special in anumite scene: cand Jake isi constientizeaza avatarul si o ia la fuga, iar medicii alearga disperati dupa el, cand Neytiri ii cruta viata lui Jake, datorita semnului primit de la meduza aia plutitoare, spiritul pur, cand toti Na’vi isi unesc energiile pentru Grace, cand izbucneste lupta.

Pe de alta parte, efectele speciale sunt, intr-adevar, spectaculoase si te fac sa nu regreti ca ai platit sa vezi filmul asta. Insa nu mi se pare un film suficient de bun incat sa fie cel mai bine vandut film din lume, pentru ca are multe clisee americane si este destul de previzibil. Nu pot spune ca asta e filmul vietii mele, ca mi-a marcat existenta si nici macar ca m-a distrat timp de 2 ore. Nu este un film la care sa te duci daca vrei sa te relaxezi. La iesirea din IMAX, era un cuplu de varsta a treia – barbatul spunea ca i-a placut mult, dar femeia tinea sa-l convinga ca nu a fost chiar asa de frumos. Pana la urma, barbatul a cedat, iar femeia a incheiat cu o intrebare retorica: “Ce, tu poti sa zici ca te-ai simtit bine sa vedem filmul asta?”.

Nu pot sa zic ca este un film la care m-am simtit bine, care m-a lasat cu zambetul pe buze. Dupa ce l-am vazut, m-am simtit exact ca o oita care a mers, ascultatoare si docila, la un film al carui succes se bazeaza, in procent de 70%, pe un marketing excelent.